Som jag skrev tidigare, förra veckan, så har jag testat en värmejacka och fiber/dunjackor från Engelsons. Anledningen var dom riktigt bra priserna. Dock så sänkte Engelsons priset på värmejackan till 250 kr, vilket var nästan en tredjedel av vad jag betalade för den. Efter att ha pratat med Engelsons rörande detta så stod det klart att det enda alternativet som gavs var att lämna igen jackan. Tydligen var det omöjligt att få det nya priset, eftersom jag redan köpt jackan dagar innan, på rea, innan rean som var nu. Men, jag kunde ju alltid lämna tillbaka jackan och köpa den på nytt, vilket då skulle göra att jag kunde få det nya priset.
Rent generellt så har jag aldrig mycket att göra med kundtjänst på något ställe, eftersom jag sällan har något att klaga över. Dom gånger jag har något på hjärtat så är det inte ovanligt att jag bemöts på detta sätt. Det mynnar ut i att jag skriver ett utförligt brev med information om vad som är fel, vilket sedan besvaras efter några dagar med ett ”och?”. Som att dom skiter i vad du gör. Den enda lösningen är att du får arbeta för att lämna igen saker, det ska bli obekvämt och att man helt enkelt ska skita i det i slutänden. Men inte denna gång.
Då dun/fiberjackorna var fel färg och till stor del fel storlek så bestämde jag helt enkelt att packa ned allt och skicka tillbaka hela beställningen. Färger, storlekar och pris, må vara stora delar av vad som gör en affär till en bra affär, men attityden som jag fick från deras kundtjänst var droppen. Det kändes lite som en ”jag bryr mig inte, det är inte mitt företag” attityd, vilket alltid får mig att bli väldigt irriterad.
Jag säger inte att Engelsons är ett sådant ställe, jag har handlat här många gånger förr. Men jag säger bara att en specifik och säkert utarbetad person på kundtjänst fick mig att lämna tillbaka allt igen. Jag pallar helt enkelt inte med attitydproblem när man påpekar att något är fel med ordern man lagt. Visst har Engelsons bra priser på det mesta, men priset är inte alltid allt. Det är väldigt sällan allt, faktiskt.
Hur som helst. Långtidstestet av el-jackan kommer inte att ske, av ovanstående anledning. Jag kan dock hänvisa till min tidigare erfarenhet, som kvarstår.
Dom övriga sakerna skriver jag inget om, eftersom min erfarenhet av dom mestadels är negativ. Färg och storlek, inte materialmässigt, kan nämnas.
Kommer detta att påverka hur mycket jag handlar från Engelsons? Troligen inte. Men om det händer igen eller om det blir några problem med returen som genomförts, tja, då kan det bli så att min attityd gentemot företaget ändras till det negativa.
Ha en trevlig dag så hörs vi snart igen.