Nu ringde dom upp igen från Telia och allt är 100% klart nu, eller i alla fall 99%. Enligt Telia så har dom avbrutit mitt abonnemang och även återtagit surfplattan. Alla pengar som jag lagt ut på surfplattan, inklusive tillbehör kommer att återbetalas till mig.
Telia Kundrelationer lovade också att jag skulle få en liten sak som kompensation för den tid jag väntat på att få någon respons från dom, samt att dom högaktningsfullt ber om ursäkt för alla problem som ärendet har skapat.
Det är aldrig fel när man lyckas bli hörd, men samtidigt är det besvärligt när man måste kriga för att få rätt.
Just av denna anledning är det enklare att handla av en shop på Internet som inte är så jättestor. Du har lättare att få kontakt med personer som verkligen har möjighet att hjälpa dig, samtidigt som risken är stor att du får prata med samma person om ditt ärende. Mindre företag är också lite mer ”upplysta” när det gäller konsumentköplagen och bråkar oftast inte om något som dom vet kunden har rätt att få.
Problemet är kanske inte att Telia ”bråkade” med mig angående vad jag hade rätt till, utan att min röst inte riktigt nådde fram till dom som verkligen kan göra något för att hjälpa mig. När det gäller ärenden av detta slag så gör man bäst i att sikta högt och sedan försöka få tag i någon under. Man kan inte ringa till kundtjänst och förvänta sig att dom ska hjälpa till, det kommer tyvärr inte att hända.
Nåja, en vinst är en vinst hur man än vrider och vänder på det. Jag fick min vilja igenom och till slut så löste sig allt. Det ska man vara glad för. Men precis som Sara sa tidigare till mig: ”Vilken tur att det hände dig, jag hade aldrig orkat hålla på och bråka för att få rätt”. Kanske är det så det är, men jag ger mig aldrig när jag vet att jag har rätt. Det borde ingen annan göra heller.
Dessvärre har inte alla tid, ork och teknisk kunskap för att hålla hjulen i snurr på ett större företag. Ger man upp så rinner allt ut i sanden och du sitter där med avbetalningar i två år på något som du kanske haft användning av mindre än halva tiden.
Om ni får problem så kan ni alltid ta kontakt med mig, så ska jag försöka hjälpa till så gott det går. Det är svårt att sätta sig in i ett ärende, men jag kanske kan peka åt rätt håll så att ditt ärende också löser sig till slut.
Ha en trevlig kväll.