2021 så köpte jag en ny Samsung G5 Odyssey från Mediamarkt. Dels för att jag behövde en ny och större skärm (34″), dels behövde min son en skärm till sin speldator, så han fick ta min ”gamla” MSI spelskärm.
Detta visade sig dock vara en dålig affär, eftersom nu, bara drygt 2,5 år senare, så har den börjat flimra och en del av LED bakbelysningen på vänstra sidan av skärmen blinkar ibland, vilket är otäckt för ögonen.
När jag letade upp kvittot för min skärm så tänkte jag att det inte var någon idé att börja bråka med Samsung om reparation eller utbyte av skärmen, inte för att det kommer att hindra mig att bråka med dom ändå. 😊 Jag kommer förstås inte att få rätt till hjälp med min G5 skärm, vilket jag insett redan. Men många gånger så står företag bakom sin produkt ändå. Eftersom den i grund och botten är tillverkad för att hålla längre än lite mer än 2 år.
Till saken hör att jag äger skärmar som är äldre än min äldsta son. Dessa skärmar fungerar fortfarande riktigt bra och helt utan problem. En spelskärm från Samsung som lägger av efter lite mer än 2 år är inte ok. Inte i min spelbok i alla fall.
Antalet timmar som denna skärm varit aktiv är dessutom väldigt låg i förhållande till många andra konsumenter, gissar jag. Ibland har den inte varit igång på dagar, eftersom jag inte använder den till annat än spel, egentligen.
Jag återkommer till denna skärm efter att Samsung fått chansen att uttala sig om hur vi ska göra. Om dom är villiga att hjälpa mig, trots ”den höga åldern” på skärmen, så blir jag förstås lycklig. Men om inte så blir det nog inte att investera i en Samsung skärm igen.
Ha en riktigt bra dag så hörs vi snart igen.