Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

toddler wearing head scarf in bed

Min iPhone – Uppdatering!

Info angående detta inlägg: Innan du börjar läsa så vill jag bara informera att detta inlägg skrevs för flera dagar sedan, det har sedan blivit flyttat i tiden eftersom jag väntat på besked från UPS angående mitt paket. Därför stämmer dagarna inte riktigt överens med dagens datum. Tänkte jag skulle informera om detta så att det inte blir förvirrande. 😄


Nu går det undan hos Apple. I förrgår så fick jag ett meddelande att dom ”hittat” min iPhone och fått den levererad till service-centret av UPS. En nyhet som var väldigt trevlig att få. Igår hörde dom av sig och sa att tekniker kollar min telefon och försöker diagnosticera problemet. Igår sa dom också att telefonen har lagats och att den snart ska skickas, slutligen så fick jag meddelandet att den även skickades igår och är på väg tillbaka.

Om allt går vägen och UPS inte råkar ”tappa bort” min telefon igen så bör den ju dyka upp redan nu till veckan, strax. Äntligen ska jag slippa sitta med en iPhone 8 för att klara mina dagliga uppgifter och även mitt tekniska liv. Det kommer att bli som julafton igen.

Jag kan dock inte sluta tänka på att om allt gått vägen och frakten inte krånglat så hade jag troligen haft telefonen i handen i skrivande stund, eftersom den rent tekniskt har legat på en paket-terminal i två veckor. Jag kan inte beskylla Apple för detta utan håller UPS 100% ansvariga för att jag fått vänta så länge. Det vill jag understryka.

Själva reparationen gick ju på 1 dag, inklusive att dom skickade telefonen igen, vilket jag tycker är rätt så imponerande ändå. Jag hoppas även att dom stoppat ihop den ordentligt efter reparationen, så att jag inte får en repig eller sned telefon. Jag skriver det eftersom det hände mig många gånger med Samsung telefoner tidigare. Jag har ju aldrig behövt laga en iPhone, så det här blev lite av en ”jungfru färd” och jag hoppas innerligt att dom inte klantat till något. 😁

Hur som helst. Jag kommer att rapportera med ett sista inlägg när telefonen är i min hand igen och jag hunnit kolla om den verkligen fungerar. Jag hittar ingenting om vad som gjorts för att reparera telefonen, men det brukar ju följa med ett protokoll från service-centret där det står vad som gjorts.

Ha en riktigt bra dag så hörs vi snart igen.