Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Läsarfråga: Renault Clio Lozenge

Mattias frågar: Var du inte nöjd med din Renault? Jag trodde att nästa bil också skulle bli en Renault. 😉

Svar: Jag var absolut nöjd med min Renault Clio Lozenge. Det var en fantastisk bil som gick utan bekymmer. En av orsakerna att den blev utbytt berodde på att den helt enkelt blivit för liten för vår familj. Barnen växer så det knakar och vi ryms helt enkelt i en liten Clio längre. Men jag kan också avslöja att en annan anledning berodde på den service som Bilbolaget/Volvo/Renault erbjudit dom senaste två åren.

För två år sedan så bokade jag tid för service, vilket blev utfört, men jag fick betala för arbeten som aldrig utförts på bilen. Detta gjorde att min ”vanliga service” blev otroligt dyr. Efter mycket bråk så fick jag tillbaka mina pengar. För ett år sedan så fick jag även nu betala för bland annat extra påfyllning av spolarvätska, trots att behållaren var absolut toppfylld bara några timmar innan, och aldrig använd.

Droppen var dock när jag bokade service i år. Jag vet att jag dragit denna historia tidigare, men jag drar den gärna igen. Jag hade bokat tid för service, det enda som skulle göras var att byta kupéfilter och kontrollera bilen. Klockan 08:00 skulle den in, 10:00 hade jag ett möte, så det blev perfekt timing. Trodde jag i alla fall. 09:15 hade dom inte ens tagit in bilen i garaget ännu. Det slutade med att jag fick hämta mina nycklar och inte få bilen servad alls, trots att jag bokat tid och väntat i veckor på att få komma in med bilen.

Kontentan är att jag fått pissig service i tre år i rad på min Renault. Ständigt något problem och aldrig några servicetider som passar in normala människor. Detta till trots att det finns massor av olika serviceverkstäder runt omkring där jag bor. Det var faktiskt detta som gjorde mitt val lättare än någonsin.

Jag vet att Volvo/Renault inte bryr sig i om dom tappar mig som kund. Jag bryr mig faktist inte om att dom inte bryr sig heller. Nu är det dags att prova på Toyota och se vad dom har att erbjuda. Jag är säker på att jag kommer att trivas, precis som miljoner andra. Visst regnar det inte lika tätt med service-verkstäder som hos Volvo, men förhoppningsvis är det högre kvalité på dom som finns.

Hoppas detta var svar på din fråga.

Ha en trevlig dag.