Som jag skrev i ett tidigare inlägg så fick jag tillbaka min telefon, men att installera abonnemangen på den fungerade ju förstås inte. Tele2 arbetade hårt och jag fick ringa ungefär 5 samtal till supporten, innan jag lyckades lösa problemet själv.
Lösningen? Den hittade jag på min egen blogg… Det var nämligen så att detta hänt förut, men jag kom inte ihåg vad lösningen var för att få allt att fungera igen. Det visade sig att jag problemlöst detta åt en läsare tidigare och då skrivit ett inlägg om hur jag löste problemet, vilket var bus-enkelt.
Steg 1: Gör en nätverksåterställning på telefonen (iPhone). Välj att behålla abonnemang vid eSIM användning.
Steg 2: Använd telefonen, för nu fungerar den.
Denna gång ska jag försöka komma ihåg hur man löser problemen själv, så att jag undviker detta problem i framtiden. Jag kan ju förstås också passa på att tipsa eventuella anställda på Tele2 supporten om att lösningen är enligt ovan. 😆
Märk dock väl att jag inte kritiserar Tele2 supporten på något sätt, dom gör sitt bästa och det finns säkert miljoner med olika situationer som uppstår varje dag. Att lösningen ska vara att göra en nätverksåterställning är säkert ovanlig, men det fungerade för mig, så det kanske är något som man bör ta med sig i verktygslådan.
Ha en riktigt bra dag så hörs vi snart igen.